onsdag 18 februari 2009

Who do you think you're foolin now?

Ingen som påpekat att jag inte vägt mig denna vecka. Jag försökte faktiskt, men vågen har gett upp, eller snarare batteriet. Tolkar det som att vi drar ett sträck över den förra veckan. Den var inte bra, även om den var bättre än den första. Men såväl sockerkaka, som chokladhjärtan och muffins lyckades ta sig igenom mitt försvar. Visst kan det det bero på att bakverken är ruskigt goda, men eftersom jag vet att jag lyckats tidigare är jag tämligen säker på att det mitt försvar och min motivation det är fel på. Det är som om jag skjuter den framför mig hela tiden; den definitivt snaskfria tiden. Tänker istället; "bäst att passa på nu, för snart är det sötförbud på riktigt".

Efter att ha gott i sängs med illamående igår kväll, efter att ha "provsmakat" Toscakakorna som jag och Smaragden gjort, tror och hoppas jag att min motivation och min vilja är på riktigt. Men hur fasiken ska jag kunna veta? Än så länge har det gått bra, trots att kakorna fortfarande ligger på köksbänken.

Någon som är sugen? Kom förbi vetja! Jag längtar efter lite vuxenprat. Lite social samvaro i utbyte mot toscakaka är väl inte fy skam!

Inga kommentarer: