torsdag 26 februari 2009

En ny omgång med müsli

Skulle jag ha delgivit er mitt utlåtande vad gäller müslin efter första frukosten, hade jag inte rekommenderat någon av er att göra den. Jag tror jag hade förväntat mig något helt annat, något i stil med START, mer riktigt kaksmulor, och då är det klart att jag blev besviken. I takt med antalet avverkade frukostar har mitt gillande för müslin ökat och idag åts det i sista i bruken. Ny inköpslista är skriven för jag kan inte tänka mig något godare att ha i filen. Någon torkad frukt hade jag inte i på slutet som receptet säger, utan varierar med bär och färsk frukt efter humör och tillgång. Nu rekommenderar jag den till alla som gillar nötter och vill ha något nyttigt till yoghurten/filen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för senast! Jag hade i söndags tänkt ge dig ett recept på müsli att variera med som min kära mor brukar göra, men glömde... Jättegod är den iaf, ska be henne skicka en kopia! För mig blir det nog muffinsbak i helgen¨! kram