måndag 2 februari 2009

På väg nedåt

Nu när vi så smått vant oss vid den nya familjesituationen har jag börjat tänka på mig själv. Jag vill till sommaren vara nöjd med min kropp och för att inte stå där i april med händerna i fickorna har jag redan satt igång. Numer (sedan igår) undviker jag kolhydrater för att försöka komma i form. Tillsammans med promenader med minst 30 kg att skjuta framför sig hoppas jag att det ska ge resultat. Ni kommer att få följa mina försök att nå den vikt jag hade innan jag blev gravid. Det kommer inte att handla om bantning, utan om att inte längre trycka i sig 200 gram choklad och 4 sockerkaksskivor per dag. Jag ska alltså försöka bli kvitt mitt sockersug- därför är det nödvändigt för mig att undvika så mycket kolhydrater som möjligt ett tag framöver.
Just nu vet jag inte vad jag väger, så ett första steg blir att inhandla en våg.

Inga kommentarer: