tisdag 3 februari 2009

Syskontankar

Mamma, pappa, 2 barn. De flesta är nöjda så. Trots att det bara är 16 dagar sedan jag sa "detta gör jag inte om" har jag redan ändrat mig. För inte var väl det sista gången jag förlöste en alldeles underbar liten varelse? Att bara tänka på det känns sorgligt. Jag vill med bestämdhet ha fler barn- vad karln i nuläget vill är mer oklart. Något planerat barn kommer dock inte växa i min mage förrän om minst sisådär 4 år, då jag närmat mig slutet av min utbildning.

Jag har själv växt upp med två syskon, men utöver det har jag också fyra syskon till. Att bara ha ett syskon skulle kännas väldigt fattigt. Syskonrelationen är för mig en av de finaste relationerna man kan ha och jag vill ge mina barn möjligheter till dem. Sedan vet man aldrig vilket förhållande syskon kommer att ha.

Inga kommentarer: