tisdag 10 februari 2009

Back on track

I morse visade vågen 61,8, vilket betyder -0,5 kg. Jag är nöjd så, speciellt med tanke på mina snedsteg i helgen. Efter den sista muffinsen har jag lyckats hålla frestelserna ifrån munnen, även om jag öppnat skafferiet ett oräkneligt antal gånger. Skafferijakten har endast resulterat i mandlar- och just mandlar måste jag rekommendera- tokbra att ha då suget sätter in!
Förra veckan skapade jag en kategori som jag kallade för viktresa, det kändes inte riktigt bra, men jag kom inte på någonting bättre just då. Efter att min amningshjärna bearbetat det hela över helgen kom den fram till att "ett sundare liv" passar mycket bättre. Det är ju det, det handlar om. Egentligen är inte vikten det viktigaste, utan att råda bot på mina dåliga vanor och skapa nya, sunda vanor.

Inga kommentarer: