söndag 15 februari 2009

Guldkant



Fika med finaste koppen och favoritmackan.

Den vackra koppen fick jag efter att ha klämt ut den namnlöse, utav karlns kusin med make! Brödet är Ryvita Multi-Grain, chansade och stoppade ned brödet i korgen häromdagen efter att ha ögnat igenom innehållsförteckningen som verkade lovande med bovetemjöl, sojabönor och sesamfrön och endast 3,8% sockerarter. Och om det var gott! Poröst, krispigt med smak av sesam och med en lätt sälta. Just nu älskar jag kiwi och på brödet är det en klar favorit, men bäst smakar det nog med bara Bregott. Att jag inte hittade Ryvita när jag var i England (jo för trots namnet som åtminstone jag uppfatar som finskt, så är det ett Brittiskt märke)! Letade efter en tok efter nyttiga, goda bröd när jag bodde i Brighton men utan resultat. Fram till denna vecka var jag tämligen säker på att engelsmän inte kunde göra bröd, men tji fick jag, och gladast är jag över att jag hade fel! Prova, prova, prova!

Inga kommentarer: