söndag 8 februari 2009

Klassiska dåliga ursäkter

Hela veckan flöt på fint utan minsta avtramp ifrån planen. Men sedan kom helgen och förväntingarna med den. TV-tittande i soffan; vart var den obligatoriska sötsaken? Ursäktade det hela med att det var helg och gav mig själv tillåtelse att mumsa choklad. Under lördagen gick det av bara farten och jag tänkte; "det är ju helg", men allting gick åt pipan igår och suget kom tillbaka och jag åt alldeles för mycket av allt möjligt. Idag när jag och Smaragden bakade kladdkakemuffins intalade jag mig själv att det redan var kört och att en muffins varken gjorde från eller till...en timme senare körde jag samma dåliga ursäkt en gång till och i magen låg då ännu en muffins.
Slutsatsen jag drar av det här är att jag inte kommer att kunna tillåta mig någonting ett bra tag framöver, för gör jag det så sätter suget in och jag skapar ursäkter för att få äta den där chokladen. Så nu är det nolltolerans som gäller- åtminstone fram till Fettisdagen då jag ska äta en semla!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Charlotte! :) har ni hittat ett namn till "lillasyster namnlös" än då? Såg i ett tidigare inlägg att Isadora va ett alternativ - blev det så? Hoppas allt är bra! :) kramar Erika

Anonym sa...

Hej Charlotte. Stort grattis till erat andra barn, och till det första också. (eftersom jag nog inte grattat till det)
Vad roligt att få läsa lite, du skriver verkligen bra.
Hoppas ni har det fint. Kram Cicci Fröding

Elin sa...

Tips är att radera Leila helt ur livet en period, bara namnet ger bilder i huvudet som får det att vattnas i munnen! Kram/elin

Elin sa...

Förresten så är lilla (stora)familjen bjuden på födelsedagsfika sön den 22 om ni kan och vill!

Charlotte sa...

Erika: det börjar bli riktigt ångestfyllt det här med namn nu- nej, vi har inte hittat något som känns hundra ännu!
Hur går det för dig då, trivs du? Haft första tentan än?

Cicci: Tack så mycket! :-) Jo, vi har det bara bra, bor i ett litet hus i Högbo nuförtiden. Vad pysslar du med och vart håller du hus?

Elin: Vi kommer gärna, ska bara höra efter med Ian så att det inte är kalas för hans syster som fyller den 24:e, men jag hör av mig.
Förösker att inte tänka på Leila, men det är svårt...appropå Leila- har du hennes "Piece of cake"?