onsdag 4 februari 2009

Till filen/yoghurten

Både jag och Smaragden har börjat lessna på gröt till frukost. Jag förstår Smaragden mer än väl eftersom hon äter gröt även till kvällsmat. Nu har vi gått över till yoghurt/fil med sockerfria havreringar och bär till. Havreringarna rekommenderas varmt och är ett utmärkt alternativ till barnens många gånger sockerpumpade puffar, flingor etc.




Har varit på jakt efter alternativ till ringarna, som variation. Hittade ett recept på en müsli som jag tänkte dela med mig av. Själv ska jag inhandla ingredienser imorgon, så ni får vänta någon dag på utlåtande från min sida, men det verkar lovande.

Vad äter ni till frukost?


Bilder
; Frebaco och alltommat.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gröt (manna, graham, havre, risgryn) eller yoghurt eller yoghurt + flingor, sen serveras alltid macka, mjölk och vatten till :-)

Charlotte sa...

Har faktiskt aldrig provat grahamsgröt, gillar Leya det?