måndag 23 mars 2009

Gäsp

Är så trött att jag ser suddigt. Kanske bäst det när kläder och annat obehörigt dräller på golven. Och nu vaknar den stora av de två och vill upp. Bara till att att gnugga sig i ögonen.
Jag återkommer.

---

Nu spelas min gamla VHS med Tjorven, Båtsman och Moses. Perfekt att ta till då jag inte orkar vara pedagogisk och kreativ. Efter någon månads träning uppskattar Smaragden nu filmen. Och jag är glad. Glad över att hon föredrar spelfilm framför tecknat.

4 timmar. Tiden i soffan med tekoppen har aldrig känts så långt borta och så behövlig som idag. Som jag längtar efter att sitta bänkad i soffan framförs andra föräldrars trötthet och kunna konstatera att jag har det väldigt lätt ändå.
Och inte har jag någon annan än mig själv att skylla heller. Granaten sover precis lika bra som alltid- minst åtta timmar i sträck med andra ord. Schemat har varit för späckat. Tydligen var helgen inte nog för att hamna på rätt köl igen. Nu ser jag fram emot en helt vanlig vardagsvecka utan måsten. Bara Öppna Förskolan och sångstund är inbokat. På onsdag blir det våfflor och en annan dag blåbärsbrödet som Lina bakat. Tänk om vädergudarna kunde vara samabetsvilliga också. Utan deras bidrag kan inte veckan blir mer än okej. Men så länge som det inte kommer snö kan jag hålla modet uppe.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Idag (tisdag) så skiner solen som bara den, ut och njut av det vackra vädret! Saknar er, särskilt de små "ädelstenarna"!

Zecretz sa...

Din blogg är speciell, varenda gång jag ska läsa så kommer Leya och drar i mig, äntligen fick jag läsa klart inlägget ;-) Hoppas du fått en bra vecka!