fredag 6 mars 2009

Frisk, sjuk, frisk samma dag

Vi har varit förskonade länge ifrån sjukdom. Ingenjören har inte sjukskrivit sig en enda dag ännu ifrån jobbet och Smaragden har inte uppsökt vårcentralen/akuten oc bara fått febernedsättande vid tre tillfällen. Men igår blev hon sjuk, om än för några timmar, var det jobbigt att maktlöst se på när hon hade ont. Efter att jag jag fyndat extrapriser väckte jag Smaragden som inte alls var som hon brukar. Hon bara grät och gnällde i någon timme innan förklaringen kom, i form av en spya. Men sedan var det inte mer än så. Hon fick ändå Proviva Vattenmelon och Tranbär (smakade pyttelite- och vad god den var, bra balans mellan sötma och syra) med sig i flaska när hon skulle sova- sjuklingen min. Om det var magsjuka eller något annat vet vi inte, men ingen annan har i varje fall blivit sjuk. Jag å andra sidan minns inte när jag sist kräktes av sjuklig orsak och funderar på om jag kanske är en av dem som inte blir magsjuk.

Inga kommentarer: