söndag 15 mars 2009

Avbrott i lunket

Vyerna vigdades igår. Jag fick se något annat än Avesta! Jippi! Tog tåget till Borlänge med Granaten där vi mötte upp mamma. Vi gick på loppis och fyndade samt besökte Kupolen en snabbis. För en isolerad mamma som jag, är en tur till mataffären på egen hand något att längta efter, så då kan ni förstå att detta var ett riktigt äventyr. Just nu, för mig, i denna vardag. Välbehövligt var det. Och mycket trevligt att vara med mamma på tu man hand. Mina energidepåer är tankade och min lust att leka med duplo, lägga pussel och läsa den Gröna Barnkammarboken om och om igen dagarna i ända har återvänt. Granaten tog det hela med ro och sov sig igenom det hela, med avbrott endast för matintag.

1 kommentar:

Unknown sa...

Å jag hade lika trevligt jag med, att få tid med bara dig och lilla "Bibbi" var riktigt trevligt! Men jag saknade din lilla Smaragd med! Å så saknade jag "de små goa tvillingpojkarna" men hoppas att jag träffar dem på onsdag!