fredag 13 mars 2009

Aptitretare


Nu väntar jag in våren. Längat efter grönt gräs, blå himmel och tunna kläder. Vill påta i trädgården, plantera squash, morötter och anlägga en liten köksträdgård. Att låta altandörren stå öppen, att äta lunchen utomhus, att springa barfota i gräset, att kunna ta kvällspromenader i ljus...det är sådant jag längtar efter just nu. För att stilla min längtan inhandlades en underbar kjol med blå rosor och hög midja idag. Genom att bara titta på den känner jag mig väl till mods. Så fort tillfälle ges ska jag spatsera runt i den. Och jag kommer känna mig kvinnlig och fin för första gången på länge.

Under shoppingrundan idag fanns det massor av vårliga ting som väckte min hunger. Något som verkligen smakar vår och som jag vill, vill ha -fastän färgen inte är min- är prickiga, mjukt rosa muggar och skålar från Åhlens. Funderar på att köpa dem i alldeles förtidig födelsdagspresent till mig själv. För alldeles säkert är det fler än jag som fallit för dem.

Inga kommentarer: