tisdag 24 november 2009

Träffad av strumpsticka

I går fick jag spruta i armen- men nej- ingen svinspruta utan en stelkrampsvariant. Varför då då? Jo, för jag lyckades med konststycket att få en strumpsticka fem centimeter djupt in på ovansidan av vänster fot. Hur man lyckas med det? Utan maximal otur torde det inte vara möjligt. 
Jag fick själv dra ut stickan- nu vet jag hur det känns att dra ut något ur sin egen kropp- makabert. Efter det höll jag på att svimma men lade mig kvidandes ned, med foten högt, och frossade en stund. Nu linkar jag fram. Men en pencellinkur på trettio tabletter för 255 spänn borde skrämma bort alla blodförgiftningsbakterier, hoppas jag.

2 kommentarer:

Elin TN sa...

Häftigt...läskigt!

Unknown sa...

....ansiktet tappade sin färg och så "styra ner" dig på golvet, upp med foten på en stol och ängsliga tvillingar med uppsärrade ögon och vidöppen mun la kudde under huvudet och bäddade in dig i filtar...tittade på såret, helkonstigt, inte en enda droppe blod, bara ett jätteläskigt jack, nästan som ett knapphål där stickan gått in i foten...

Hoppas det snart ska sluta göra ont och att det inte blir någon blodförgiftning!

Funderar på att komma och "pyssla om" stackars liten!