tisdag 10 november 2009

Nu är den här!


Bild och mönster från Garn o Gott

Åtminstone i denna stund...inspirationen alltså! Det gäller att ta vara på den. På tjugo minuter skrev jag klart krönikan, bara finliret kvar. Ja! Lovikkavantar klara, macnhesterbyxor till Smaragden likaså och just nu virkar jag en Top Hat. Kommer bli en utmärkt julklapp till Smaragden speciellt som hon har en gammal GB skylt. Det blir glassförsäljning i sommar kan jag tro! För sedan när jag inte måste mer, har jag tänkt mig att virka en massa glass...Garn o Gott har många fina mönster.

Det återstår en och halv vecka innan det mesta ska vara klart och ytterligare en innan jag vet hur väl mina alster utfallit. Jag vågar inte hoppas, inte ens tro, inte drömma...inte sedan jag gjorde det sist och jag slutade på reservuppropet.

Jag önskar bara att jag får anledning att göra en frivolt, eller skitsamma vilken slags volt, i mitten av december. Någon som vill bistå mig om det skulle bli så? Känner nämligen att det mest ultimata sätt att uttrycka glädje är genom en kroppslig prestation. Bara en önskan, inget annat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Charlotte, när allt är klart tycker jag att vi hittar på något roligt. Bara du och jag eller du, jag och Richard!!!!

Kramar,

Sofia

lilla angelyne sa...

Vilken underbar glass!

Kanske hjälper det på traven om jag blåser lite medvind åt dig (tänker på den där frivolten). Lycka till.