onsdag 25 november 2009

Spara mig ytterligare sticksår

 
Som om det inte var nog med stickan i foten, nu sitter jag med en kniv mot strupen...ja, så känns det när jag sitter här, ett och ett halvt dygn innan dagen D utan tal. Har en kladd, men inte mer än så. Det blir jultema, det är bestämt, men om det blir humoristiskt, kåseriaktigt eller allvarligt och eftertänksamt, vet jag inte. Det ska kvällen utvisa, det MÅSTE kvällen utvisa. Annars är jag ganska körd. Och varför skulle jag inte klara det sista, när jag klarat av allt annat.
För ja, i tisdags gick det bra. Tror jag. Det hela var över på fem minuter. Textilfröken var mest fokuserad på Smaragden "Vilka mörka ögon hon har!" "Jag såg dig och lillasyster i tidningen i fredags" "Vad heter hunden du har med dig" Bedömningen var egentligen över på 30 sekunder. "Har du gjort klart allting?" "Men det ser bra ut" "Då ska jag lämna betyget till expeditionen".
Såhär i efterhand blir jag fundersam, vilket betyg menar du? Ett MVG är det väl? Men det måste det vara, det var ju liksom hela grejen, att jag skulle läsa upp från VG till MVG. Jag är duktig på att hitta tvivel märker ni. Svaret ligger ovanpå bokhyllan på skolassistentens kontor, en assistent värd rosor och choklad! Hon ringde hit idag och berättade att hon fått betyget (jag, dum som jag var, frågade inte vad det var) och frågade om hon skulle skriva ut det eller vänta på nästa. "Skriv ut det på en gång" Det har hon gjort och så har hon lagt det på bokhyllan utifall hon blir sjuk, berättade hon, så att hennes eventuella sjukdom inte sabbar hela min framtid!
Nog om det. Nu ska jag skriva ett MVG. Håll tummarna nu!

1 kommentar:

Unknown sa...

.....släng bort den där otäcka kniven.....hu då!

;-)

Kram!