tisdag 12 maj 2009

I confess

Handen upp!
Blicken ned.
Jag är en självplågare.
Idag har jag ätit minst 8 bullar, 3 muffins, 2 havrekakor och en sockerkaksskiva.
Inte för att jag varit sugen eller hungrig utan för att jag måste passa på att äta medan jag får. Innan jag börjar med "dieten" igen.
Däremot har jag inte pluggat ens en ynka minut. Bara tänkt att jag borde, att jag ska.

Det svider, bränner, plågar. Vad väntar jag på? Jag vet inte. Jag hatar denna del av mig själv. Den självplågande delen. Man skulle kunna tro att jag är matmissbrukare eller har en ätstörning men jag är bara jävligt ologisk. Jag tror att jag kan lura mig själv, att jag är smart.
När allt bara är dumt. Riktigt dumt. Onödigt.

Jag skriver det här i hopp om att det ska leda mig framåt. Jag har inget att förlora. För annars står jag snart där tomhänt och tjock och vet att jag kunde ha haft allt.

1 kommentar:

Annika sa...

Hej Charlotte!
Fin blogg du har, roligt att läsa om dig och dina små ädelstenar! Det där med att man borde plugga men inte gör det känner jag igen, bara att kämpa på =)