torsdag 7 maj 2009

2 år av (mitt) liv


Det vankas 2-årskalas i Högbo. Smargden fyllde 2 år igår och hennes mor är sentimental och oroad. Tiden bara rusar iväg, det var ju nyss som hon låg där alldeles färsk på mitt bröst... Kommer tiden upplevas rusa på i samma tempo de följande 18 åren? Är det snart som Smaragden är finnig och uppstudsig? Som hennes mor om nätterna ligger orolig och väntar på att dörren ska öppnas?
Säg mig att det inte är så! Jag vill att Smaragdens barndom ska kännas som en evighet, inte bara för henne utan även för mig, för det finns inget mer utmanande, glädjande, utvecklande och roligare än att vara mamma. Nog för att jag alltid kommer att vara det, men ni förstår säkert...

Åter till 2-årskalaset. På lördag väntas 50 personer (vi råkar vara en stor släkt) till vårt hus på 70 kvm. Med möbler på det blir det en ekvation som inte går ihop. Vi räknar kallt med att vädrets makter är på vår sida.
av

4 kommentarer:

Erika sa...

Ungefär en kvm/person då :) det klarar man väl ? ge resten till kidsen, dom rör sig lite mer än normalt ;)

lilla angelyne sa...

Stort stort grattis till Esmeralda på två årsdagen, i efterskott!

Blindness sa...

Grattis till skönheten :-) Tiden går otroligt fort!!

Charlotte sa...

Smaragden tackar hjärtligast för gratulationerna! :-)