tisdag 5 maj 2009

Det går inte ihop, jag går inte ihop

Sockerkaka, rulltårta, havreflarn, muffins och jordgubbsgrottor har jag sysslat med det senaste dygnet. Allt för att slippa öppna boken.

Är rädd att det snart kommer att kännas precis som på högstadiet igen. Som dagen innan fysikprovet då jag fick panik och grät av stress och rädsla för att misslyckas när jag inte lyckades med att lösa en uppgift.

Det var inte riktigt bra det jag sysslade med. Kunde sitta uppe hela nätter och plugga, hinka kaffe och komma med bubblande mage till skolan, allt för att vara helt säker på att skriva full pott.

Att jag inte lärt mig. Varför skjuter jag egentligen upp saker, till allra, allra sista stund när en av de saker jag avskyr mest av allt är stress?

3 kommentarer:

Elin sa...

Hej Charlotte! Jag borde verkligen plugga just nu, men bloggosfären håller mig i sitt järngrepp, varenda varenda kväll... Så jag tänkte bara säga att det är skönt att inte vara den enda som inte lärt sig nåt sen högstadiet. Länge leve evigt unga dumbomar eller evigt dumma ungdomar eller vad vi nu är :)

//Elin B

Elin TN sa...

Alltid och jämt likadant! Vem tror du inte kommit längre med His C uppsatsen än för tre år sedan...? Just det! Uppskjutandets konst är här väl utvecklad! Vet att det inte hjälper i sak, men du är bara mänsklig, akta dig för "duktiga-flickan". Vi får ingå en pakt eller något, sätta press på/hjälpa varandra... Ses på lördag, Kram!

Charlotte sa...

Elinar-Skönt att höra att man inte är ensam, även om det hjälper föga.

Elin T- ja, vi får ta och sätta lite positiv press på varandra. Oftast är det ju svårast att sätta igång! Ser fram emot att träffas! :-)