lördag 16 maj 2009

Harig krake

I julklapp fick jag denna bok av kära Elin. Den har legat i bokhyllan fram tills inatt då jag halv ett fick en plötslig lusta att läsa något.
Det läskigaste jag läst innan idag var Mankells Wallanderböcker på högstadiet. Har aldrig befattat mig med en rysare, bara tanken på att läsa en har skrämt mig.
Men inatt låg den där lättillgänglig och jag kände mig modigare än på länge. Visst var den läskig, men spänningen överred rädslan.

Kvart i tre släckte jag lampan. Somnade gjorde jag nog inte förrän efter 3 efter att ha funderat över hur jag i framtiden ska kunna ta mig till Krylbo om mornarna. För cykla ensam i mörkret kändes plötsligt otäckt. Jag vet inte om ens pepparspray kommer råda bot på den känslan.

1 kommentar:

Elin sa...

Ja, jag har också hört att det ska smaka kycklig. Men sanningshalten i det påståendet tänker jag inte ta reda på :)

Självklart får du länka om du vill! Fast jag ser den mest som en oseriöst ordkallopps där jag får skriva av mig, så förvänta dig inga storverk, haha.

Du har en väldigt fin blogg förresten! Jag är helt värdelös på sånt, färger och design och grejer. Din är så stilren, jättefin! :D