onsdag 8 december 2010

Nu ska jag gå och lägga mig med en SVT dokumentär. Efter flera år då jag envist vägrat trådlöst, eftersom det kanske, i alla fall lite grand, innebär strålning, har jag kapitulerat- och det har gett mig helt nya möjligheter. Som att ligga i sängen och se på SVT play.


Nu ska jag se Familia. Den ska handla om en peruansk kvinna som lämnar sin familj för att arbeta i USA(?). Något som är mycket vanligt i Peru och andra Latinamerikanska länder. Men väldigt främmande för oss trygga väldfärdsmedborgare.

1 kommentar:

Elin sa...

Vi har precis läst om det där fenomenet vi också, fast då handlade det om Kina. Där blir det vanligare och vanligare att mamman åker till en annan provins eller ibland ett annat land för att jobba, och pappan gör samma sak fast till ett annat land än mamman, och sen tar mor- eller farföräldrarna hand om barnen. Barnen får träffa föräldrarna (och föräldrarna varandra) kanske en eller två gånger om året. Helt sjukt i mina öron men våra kinesiska klasskamrater sa att det var på väg att bli ganska vanligt.