onsdag 1 december 2010

Dag 1- Om mig

Först lite hårda fakta, jag är 25 år, högerhänt, socialdemokrat, mor till två barn, sambo med Ian och pendlande mellan Avesta och Uppsala där jag läser tredje terminen på Psykologprogrammet.

Att beskriva sig själv med ord är vädligt svårt tycker jag, men jag ger det ett försök, ni som känner mig får jag gärna rätta mig om jag har fel eller lägga till.
Jag är målmedveten, envis, tjurskallig (men inte långtjurig), sätter familjen högst och främst och inte då endast min "lilla" familj, lätt(be)rörd, ambitiös, använder oftare känslorna är förnuftet, (enligt egen utsago) alltför normstyrd, visar mina känslor (i sammanhang där jag känner människorna) såväl postiva som negativa, kan verka stramare än vad jag är eftersom jag ibland bjuder till för lite (skulle önska att jag var mer öppen vid kontakt med okända personer) men är å andra sidan "äkta" i avseendet att jag inte är trevlig (däremot visar jag respekt) mot de jag inte gillar.

Något mer?

Inga kommentarer: