onsdag 8 december 2010

Dag 3- Det här åt jag idag

Kanske det ointressantaste temat. Äter gör jag för att jag är hungrig eller sugen, som alla andra. Det är inte mer än så.
Efter dagens föreläsning om ätströningar kommer jag aldrig mer förbjuda mig själv att äta någonting, restriktioner leder till sug och misslyckande och så är man inne i en ond spiral.
Så hör på: Godisförbud- BIG NO NO!

06.00: En macka med smör. Jag äter i mörker och tysnad för att inte väcka resten av huset sex på morgonen. Därför blir det inte någon särskilt glamourös frukost.
09.00: En fralla med ost och salami + en drickyoghurt (ville egentligen ha choklad men hade inga mynt till automaten i skolan).
11.00: En apelsin
12.00: Pasta med skinksås
14.00: Ett äpple i puasen på föreläsningen om Ätstörningar av Ata Gardheri- hur bra som helst!
17:15: En banan. Jag var utsvulten men hann ingenting annat innan det bar iväg på träning för ungarna
17:50: En chokladboll och ett glas saft som avslutning på barnens "handboll"
18.30: En kopp varm choklad och fyra limpmackor

Det är vad jag ätit hittills. Inte en särskilt representativ dag. Har ätit mer frukt än vad jag brukar och mindre mat. Men eftersom jag är en kvällsmänniska är det inte slut ännu. Det blev ingen middag idag och det har satt sina spår.
Nu ska jag gå och rota runt i skåpen efter något smarrigt!

Inga kommentarer: