onsdag 18 augusti 2010

Inget så gott som egenodlat



Riktigt dålig skörd i år. Ingen squash hittills, det som alltid brukar ge massor och tomaterna borde ha gett mer med tanke på att de nu står i växthus- som jag fick av Ian när jag fyllde 25. Torkan och värmen är den stora boven, att vi varit bortresta under den värsta värmen tog ut sin rätt. Men det finns undantag. Bärbuskarna och basilikan är det som har gått bäst. Basilikan är en halvmeter hög, minst. Sedan kommer massor av tomater nu, hoppas bara de hinner till innan frosten kommer. Och morötterna väntar jag lite till med att skörda.


3 kommentarer:

Marina sa...

Hej! Låter härligt med egenodlat!! Är oftast mycket godare och bättre smak på dom.

Du vet att man kan ta in tomaterna och låta dom mogna inne i fönstret dom som inte hann bli röda ute.

Kram kram & lycka till med skördandet.
//Marina

Charlotte sa...

Jodå, de kommer att komma in så småningom...men än ska det väl inte bli frostnätter hoppas jag, även om det kändes väldigt kallt nu ikväll.

Hur har det gått för dig med tomaterna då? Skördat något?
KRAM

Marina sa...

Hej, jag har inte skördat några än men jag har några jäte bamsiga, men dom e fortfarande gröna å ska bli röda.

Dom kommer nog att smaka jätte gott :) Hoppas jag hinner plocka dom innan jag åker...
Annars får nog dom flytta hem till någon annan som kan ta hand om dom tomater som fortfarande sitter på.

Kram hoppas vi ses snart igen!