måndag 20 september 2010

Jag har sorg

Vi har nu ett rasistiskt parti med rötter i nazismen i riksdagen. Det känns förjävligt. Jag har fällt tårar idag, inte för att socialdemokraterna inte tog hem riksdagen, utan för att Sverigedemokraterna gjorde det. Nog för att jag kan förstå orsaker till det, men jag har fruktansvärt svårt att ta till mig att rasister och nazister nu sitter i riksdagen och åtminstone i teorin kan påverka våra lagar och andra reglementen.
De vill inte ha min familj här, för enligt de är man endast svensk om man uppfattas som sådan, något som subjektivit bedöms av...vem?
Hur kan folk missa likhetstecknet mellan Adolf Hitler och Jimmie Åkesson? Åkesson anser också att det finns speciella typer av folk som är mer värda, han anser också att det finns en syndabock till allt som är fel i samhället; muslimerna. Inte för att han kommer att utföra en gasning av alla muslimer så fort han får makten, men det är ändå åt det hållet som visionerna och ideologin ligger. De vill ha ett Sverige endast med personer som anammar Sveriges traditioner, religion och på andra sätt uppfattas som svenskar.
Nog för att jag tror de flesta av mina läsare förstår, men för att göra det tydligt; Åkesson och Sverigedemokraterna är RASISTER och NAZISTER som anser att icke-europeer/västlänningar inte har något i Sverige att göra. Och då ska man också behandlas som just det, som RASISTER och NAZISTER!
Vilka är ni? Jag vill veta vilka ni är, jag vill diskutera med er, jag vill veta om ni kan titta mig i ögonen och säga att min ungar inte har något här att göra!

Inga kommentarer: