lördag 4 april 2009

Sliter mig i håret

Den dåliga produktiviteten gäller dessvärre inte bara bloggen utan även studierna. Men imorgon sätter jag igång på allvar och kör fort, fort, fort ända tills jag kommer fram. Det är i alla fall vad jag vill, vad det rationella Charlotte har för avsikter. Så länge som jag inte har skickat in de nya betygen till VHS kommer stressen gnaga. Men just nu styr begären och lusten.
Är det något jag jagar nu är det lugn och frid. Jag befinner mig i en ond cirkel. Stressen gör mig handlingsförlamad, det dåliga samvetet får mig att jag frossa godis och andra onyttigheter, det tappade fokuset får mig att välja slösurfningen framför läsandet.
Nu sitter jag alltså här framför Tradera, Blocket och Familjeliv med magen full av memma och toblerone. Ursäkterna slår knut på varandra. Stressen gör ont i magen. Och det enda jag känner för är att gå in i köket och titta igenom skafferi och kyl ännu en gång...

Inga kommentarer: