torsdag 23 april 2009

Känslor på pränt

" Du vill veta vad jag vill med dig
men jag vill inget alls
bara blunda här intill mig
Du vill veta vad jag räknat ut
men jag vill bara sova för nu är dagen slut

Slumra in sov som ett barn
Du ska inte värja dig
ingen vill snärja dig i något garn
Slumra in sov nu min vän
inget ska hända dig
ingen vill skända dig nu eller sen
Slumra in låt sömnen bli djup
Låt himmlen va hög
Låt havet ha sitt bråd djup"

~valda stycken ur Lisa Ekdahls Slumra In

Idag känner mig jag mig både tom och sprängfylld på samma gång. Så mycket vill ut men ingenting hörs.

Med hjälp av Lisa Ekdahl känns det lite lättare. Hon skriver enligt mig de allra bästa låttexterna. De är vackra i sig och behöver egentligen ingen musik. Men med musiken lyckas hon med konststycket att få dem än vackrare. Jag skulle vilja ha en bok med alla hennes låttexter att bläddra i när orden behövs för att reda ut mina känslor.

Inga kommentarer: