fredag 7 november 2008

Få har havet i sin blick

"...att vi är många som talar om havet
men få har havet i sin blick
en gång mötte jag en man med såna ögon
men ingen jag frågat vet vad han gick
och vi är många som talar om himlen
men få kan förstå en evighet
jag såg en man han bar himmelen inom sig
men var han finns nu finns det ingen som vet

jag såg en man vada ner i vattnet...
han såg solen i ögonen
han var lätt som en vind
han såg bortom det blå på himmelen
då han gick föll en tår på min kind

att vi är många som talar om havet
men få har havet i sin blick
en gång mötte jag en man med såna ögon
men ingen jag frågat vet vad han gick
och vi är många som talar om himlen
men få kan förstå en evighet
jag såg en man han bar himmelen inom sig
men var han finns nu fins det ingen som vet."

-Lisa Ekdahl, Bortom det blå
Havet och himlen på bilden föreställer Snäcken,
stranden vid familjens sommarstuga

3 kommentarer:

Anonym sa...

eeee

Rickard sa...

hej du,,mysig blogg!
jag lyssnade på Lisa Ekdahl p4 live häromdagen & fastnade för spåret "Många som talar havet" men kan inte finna låten på någon av hennes plattor,spotify,youtube,
har du kanske någe tips??
Fann ett hopp när jag hittade din blogg!!

Kram
Rickard

Charlotte sa...

Rickard: Här kan du lyssna på Bortom det blå, som låten heter; http://www.youtube.com/watch?v=YnDsZx_hVlk