söndag 9 november 2008

Brödbak

Idag har jag och Smaragden varit ensamma så gott som hela dagen. Ingenjören har spelat handboll. Vi har mestadels hållit oss inomhus då vädret varit av tråkigaste sort; pusslat, läst böcker och bakat Valnötsbröd med Aprikoser och Pumpakärnor. Första gången som jag gett mig på "fria" limpor, dvs. limpor utan form- och det var mycket enklare än väntat. Brödet blev saftigt med en krispig skorpa och enligt vi båda två som bakade det- gott! Brödet är Kryddburkens recept, följt till punkt och pricka.



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Va roligt att du bloggade om ditt brödbak, jag kommer att lägga upp denna länk under mitt inlägg till valnötsbröd, de är fler som har bloggat med bilder och det är ju jätteroligt att följa upp tycker jag! Ha en bra kväll och på återseende!