tisdag 23 mars 2010

Jag lever, men skulle behöva fler andningspauser

Noll inspiration till att skriva, eller kanske snarare ingen ork över till det. Dagarna flyter på fint, men utan lugna stunder och andningshål. Smaragden slutade sova middag i somras vilket innebär att dagarna går i ett. När Granaten sover sin enda lur vill jag hinna röja upp samtidigt som jag vill ägna mig åt Smaragden. 1½ timme är snart förbi och då måste ögat vara med hela tiden igen. Granaten är nämligen en riktigt aktiv typ som mycket sällan är still, hellre klättrar hon upp på bord, i vagnar, toaletter eller river ut kökslådor och toarullar, äter kritor eller annat spännande som finns att finna. Vad jag längtar efter att ha en gård igen. Det känns som att allt kommer att bli lättare då. Inbillar jag mig i alla fall. Åtminstone snöfria gator skulle underlätta enormt. Att skjuta 35 kg vagn i snö är kanske det jag hatar mest. 

1 kommentar:

lilla angelyne sa...

Ah, kan bara föreställa mig hur tungt det måste vara med syskonvagn. Jag tycker det är tungt nog med min!

Hoppas lite extra för din skull att snön SNART är borta.

Trevlig helg, kram.