lördag 27 mars 2010

Är det nu det sker, är det nu jag blir vuxen?

Ingenjören är med Ädelstenarna på kalas hos kompisen Alina. Min mage är helt i olag så jag håller mig hemma. Jag har just skrivit ned lite stödord till SSU:s Distriktsårskonferens i morgon. De flesta av er känner nog till mitt politiska engagemang, som egentligen alltid funnits där. Imorgon är det sista dagen för mig som medlem av SSU:s distriktsstyrelse efter åtta år, varav två av dessa som ordförande. Det är på tiden att jag lämnar. Fast visst känns det en aning vemodigt. 
Sedan jag fått barn har en del,  en ganska stor del, av den tid som kan läggas på sådant som politik slukats av två Ädelstenar. Och för den delen är jag för gammal för ungdomsförbund nu också. Men är ni några år yngre än vad jag är, eller för den delen bara har tid över som nu gärna lägger på att få forma framtiden; gå med i ett ungdomsförbund! De är oftast mycket roligare än moderpartierna.
Fast politiskt aktiv är jag fortfarande, om än inte på sådana krävande poster, och då i moderpartiet. 
Detta sammantaget med att jag, för andra gången, håller på att ta körkort. Denna gång ska jag också våga köra upp. 
Jag tror att jag håller på att bli vuxen.
Är det bra, det?

2 kommentarer:

VZ sa...

För gammal för ungdomsförbundet vet jag inte om jag tycker att du är... även om jag förstår dig.

Charlotte sa...

Nej, egentligen är jag inte för gammal för SSU, men jag har varit med för länge, SSU har inte särskilt mycket att erbjuda mig längre...jag har redan varit med om "allt" eller det mesta i alla fall.
Jag tror du förstår, du känner säkert likadant.