söndag 28 juni 2009

Sommarhälsning

Sedan slutet av april har det ena avlöst det andra. När jag trott att vilan funnits runt hörnet har än mer väntat mig. När farmor dog försvann också mina reserver. De sista veckorna har jag varit helt utpumpad. Inte orkat sätta på datorn, bara orkat det jag måste.
Imorgon bär det av till mina rötter. Till Närpes i Finland far vi lilla familjen tillsammans med pappa, mina två yngsta syskon och farfar. Bland tomater, ängar och åkrar, anekdoter och den härligaste dialekten hoppas jag lugnet infinner sig. Jag hoppas att jag vaknar utvilad, att klumpen i halsen försvinner och att jag hinner hålla om min älskade indian ett slag också.

Jag kommer tidigast tillbaka om en vecka. Med massor av bilder hoppas jag.
Trevlig sommar alla kära läsare!

1 kommentar:

Cicci F sa...

Vad tråkigt med din farmor :(
Hoppas ni får en härlig semester i Finland och att du får chansen att vila upp dig ordentligt.
Ha det så bra. Kram Cicci