fredag 5 juni 2009

Sanningar om mig själv

Blev utmanad av Sandra och om jag ska vara ärlig har jag längtat efter en utmaning så att jag får en anledning att delge er lite mer om mig själv. Så slipper jag verka alltför självupptagen. Sandra, jag tackar och bockar.
Here we go.

Fyra sanningar om mig själv

> jag dricker inte alkoholhaltiga drycker, alls (varför kan vi ta en annan gång)
> jag tar ofta ett ofrivllligt men på något sätt självvalt ansvar för andras misslyckanden
> jag har en stor integritet och få känner mig, om ens någon
> jag önskar jag var lite mer öppen och tog för mig mer vid kontakt med nya människor

Fyra saker jag gjort idag

> haft en klump i bröstet p g a lilla lillebror (allt ordnade sig)
> bakat glutenfri kladdkaka som jag bjöd morbor med fru på
> varit en lite mindre pedagogisk mamma och låtit Smaragden se Pippi x 2 (skyller på vädret)
> sökt efter skrivarkurser på distans och kvartfart, men inte hittat någon

Fyra saker jag har på mig just nu

> jeans med för dagen nya nagelacksfläckar (att måla Smaragdens naglar var inte särskilt genomtänkt)
> skimrande rosa nagellack på ena handens naglar (hann inte med andra handen)
> som inte alls matchar den blå tröjan som hänger i halsen eftersom jag dragit ned v-ringningen när jag ammat
> en förlovningsring med Christer 27/8 1977 graverat i

Fyra saker jag älskar

> förutom alla mina nära och kära
> värme; bastubad, att sola osv.
> att leka; hoppade hoppborg förra veckan och det var roligast på länge!
> att skapa; skriva, sy, plantera frön och se dem växa

Om Cicci, Syster Sofia och Elin B också vill anta utmaningen vore det skoj! Jag är nämligen inte bara självupptagen utan också väldigt nyfiken av mig! Ha!

2 kommentarer:

Leon2 sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lizz sa...

"en förlovningsring med Christer 27/8 1977 graverat i" Förklar lite för oss som inte vet/förstår...