söndag 20 mars 2011

-Nej tack, en chokladbit räcker!

Jag skulle ha börjat för länge sedan med hälsosamt ätande, men det har inte gått. Men så läste jag ett inlägg av Olga om motivation och tänkte efter- vill jag verkligen förändra mina vanor, vill jag leva sundare och förhoppningsvis också förlora en del fettprocent? Ja, jag vill det, trots att jag är normalviktigt och i många andras ögon anses för normal för att bry sig om min kropp.
Men jag vill ha kontroll, jag vill inte trycka i mig 150 gram choklad eller massvis av fikabröd på kalas och sedan må illa och tänka- varför åt jag så mycket. Jag vill kunna äta en bit chokladtårta och nöja mig med det- och vet ni? Det är precis vad jag gjorde igår när vi firade min mors födelsedag. Och i fredags åt jag endast en 13 grams kexchoklad och sedan ingenting mer.
Jag är stolt över mig själv och trodde a l d r i g att jag skulle fixa det. Nu forstätter jag på samma spår några veckor till...så får vi se.

Inga kommentarer: