onsdag 27 oktober 2010

Lika som bär

...vår pappa Ian och pappa Erik i familjen Arvidsson-Kvarnsmyr i Sveriges skönaste familjer på kanal 5.

Familjen Grenbjörk-Knöös och Familjen Arvidsson-Kvarnsmyr

Inte till utseendet då, men synen på tid och planering klaffar precis tycker jag.
Det är däremot lättare att skratta åt det och att tycka att der är charmigt med kaos och förseningar när det gäller andra familjer, än sin egen.
För Erik är en riktigt skön typ tycker jag.

Kanske säger inlägget mer om mig än om Ian.
Oroa er inte, Ian är den skönaste pappan som finns, och mannen med för den delen. Och min familj är också den skönaste som finns. Det gäller bara att ta ett steg ut och betrakta saker och ting ur ett annat perspektiv ibland.
För även om det är det för Ian och Erik så är det inte lika självklart för alla pappor att vara hemma med sina barn ne längre period. I det att våga vara pappa fullt ut sitter mycket av det sköna tycker jag. Att vara vardagspappa
och inte bara till helgerna i badhuset eller i skidbacken.

Inga kommentarer: