onsdag 27 oktober 2010

Det går bra nu

Ett foto från en mindre produktiv dag, men en likaledes bra, livsbejakande dag i Spanien.
det rullar på som det ska nu.
Igår var den produktivaste dagen på länge. Läste ut boken som jag skulle (Auschwitz och det moderna samhället- LÄS den!), städade fint hos farfar min, städade fint hemma, vek in femtifjorton maskiner tvätt i skåpen, samt rensade gården från leksaker, löv och annat skräp inför vintern. Jag och jag, hemmavid var vi hela familjen som hjälptes åt.
Inte konstigt att denna dag börjat med flyktiga tankar och okoncentration när jag ska färdigställa bokrecensionen som ska vara inne på fredag.
Och jag är glad och lugn och tillfreds. Inga oönskade tankar som ockuperar mitt medvetande.

Känner att jag är redo för lite måleri i helgen. Kanske finns det hopp om ett julpyntat hem på 3 rok i alla fall.

Inga kommentarer: