onsdag 16 februari 2011

Någon som vill ses? Jag är på, jag lever!

Jag läser skönlitteratur igen och har bakat mitt första bröd på snart ett halvår.
JAG och (inte endast) Ian lagar mat. Och då inte bara de enklaste och snabbaste varenda gång.
Livet är tillbaka.
Åtminstone för en stund.

Imorgon ska vi plantera frön är det tänkt. Eller kanske i övermorgon.
Förutom de självklara tomaterna blir det nog paprika, chili, gurka, majs (jag gör ett förösk till med dem) och en massa örter.
Resten (squash, morötter, sallad och rädisor) sätts direkt i landet.
Har ni något tips på något annat vi kan prova på nu när vi har växthus och allt?

2 kommentarer:

Sofia sa...

Vill alltid träffa Dig! Du får gärna överraska med nyttigt, nybakt bröd! :-)
KRAM

lilla angelyne sa...

Härlig känsla av att det finns tid! Det behövs för att hinna återhämta sig.

Vi hade "släktkalas" i helgen och vår vän till familjen Xiaojing var där, som ju visade sig vara din klasskompis (när poletten trillade ner hos mig). =) Tänk vad världen är liten...

Hoppas ni haft en fin helg!
Kram