lördag 19 februari 2011

Det var inte igår utan rättare sagt fem år sedan

Har börjat träna, på i form som alla andra, och det är bra. Jag är bra!

Kört box och det är svettigt. Första gången funderade jag allvarligt (under uppvärmningen) om allt stod rätt till med mitt hjärta- jag var helt slut! Om något så gör det och mina under hösten tillkomna kilon mig motiverad.
Och sedan har vi Olga också-shit vilken inspiration!

Mitt mål är att forma kroppen, bli starkare och få kondis. En viss viktnedgång hoppas jag också på men vad gäller den biten handlar det klart mer om kosten. Och där har jag problem. Äter hur bra som helst på dagarna- men faller dit om kvällarna, utan att egenligen vara särskilt hungrig. Jag måste helt enkelt bryta ovanan med något sött till kvällsteet.
Har en helt annan inställning nuförtiden, "det är aldrig kört", dvs. även om jag "syndat" så är det bara att i övrigt fortsätta med goda, sunda vanor- något som ändå bådar gott. Istället för som tidigare då det var "allt eller inget".

Jag hoppas på resulatat men inser samtidigt att det kräver mer än vad jag satsat hittills.
Men en sak är säker, träna kommer jag att göra och plankor kommer jag definitivt att fortsätta med.

Inga kommentarer: