tisdag 25 maj 2010

Trött

Det sista jag borde göra är att sitta här. Egentligen borde jag;
ta hand om allt som skräpar på golvet och den överfulla diskbänken, röja i ungarnas rum, vattna blommorna
leka med Smaragden
sova

Jag är så trött. 
Trött på att städa och röja
trött på allt vad ungar heter
så himla trött, framförallt fysiskt

Ingenjören, som om man ska vara noga, egentligen inte är (civil)ingenjör, ska skriva den sista tentan på torsdag, så att han kan ta ut sin examen. De senaste veckornas helger och kvällar har han befunnit sig på annan plats, i en annan värld. 
Jag har nattat ungar, läst sagor och röjt. Samtidigt som jag själv har ett prov som jag pluggar till, på torsdag. 

Därav denna trötthet.

Nä, nu blir det att första röja, 
sedan läsa för Smaragden 
och förhopnningsvis slumra till några minuter innan Granaten vaknar igen.

Gäsp

Inga kommentarer: