söndag 5 februari 2012

När helgen får komma och gå som den vill

Med tentan försvann så mycket av det-borde-jag-göra-tankarna.
De där tankarna som tar så mycket utan tillföra ett dyft. De som naggar i kanten och förhindrar spontanitet och total avslappning.
Och det känns såååå underbart.
I helgen har jag, förutom läst uppföljaren till Kråkflickan; Hungerelden, också slappat med familj. Ett heldygn tillbringades i Falun och idag har vi varit i Hedemora hela dagen.

Båda flickorna skulle gå i simskola, var det meningen. Både var peppade till tusen, trots att jag förklarat att jag inte fick vara inne hos dem.

Först ut var Adelina, hon började bättre än jag kunde tro, klev rakt in i stora duschen, tog för sig och var jätteglad ända fram till uppropet. Ja, och sedan kan vi säga som så att hon mest satt klistrad kring mitt lår...och sa "jag vill inte simma!".

Jag var en aning orolig över att något liknande skulle ske med Esmeralda då hon sedan någon månad tillbaka varit väldigt mammig. Men Esmeralda genomförde självständigt timmen och var riktigt stolt över sig själv- och jag över henne.

Inga kommentarer: