söndag 8 januari 2012

Söta saker

Om drygt en vecka har den andra (oftast mycket underbara) anledningen till att min femåriga utbildning totalt kommer att sträcka sig över 8½ år födelsedag. Den tredje i ordningen.

Detta medför bakplanering.
Förutom några säkra kort som chokladbollar och hederliga bullar brukar jag variera fikabrödet från gång till gång.
Vissa kan kanske tycka att jag bakar lite väl mycket, men skulle nog tro att de flesta av de som bjuds på sötsakerna är glada för det.
Själv älskar jag att baka åt andra. Och då helst något de aldrig ätit förut som de omedelbart älskar.


Lilla Adelina någon vecka gammal.

Nu har jag spanat in Verry cherry chocolate cake. Just körsbär och choklad är kanske det bästa jag vet.
Mandelrutor med jordgubbsmousse känns fräscht och lättbakat.
Någon småkaka ska det ju vara också, kanske denna?

Inga kommentarer: