torsdag 12 januari 2012

Bebispolare

Magen med Esmeralda i
motsvarande vecka som jag är
nu. Och den är nog ungefär lika
stor nu. Kanske något större.
Den 25.e augusti skrev jag det här- om min nyfödda systerson Julius och mina vänner, då två till antalet som var gravida. Den ena av dem har nu fått sin bebis, en liten son. Och den andra kommer snart.

Två dagar innan inlägget skrevs ska jag ha blivit gravid. Och ja, jag visste att så skulle kunna ha skett eftersom jag två dagar innan det avlägsnade spiralen...
Så den lilla i magen var planerad, om än något felberäknad. Hade nämligen tänkt att få ett beräknat förlossningsdatum i juni. Men, vad gör väl det?
Ingenting. Den praktik jag missar kan tas igen senare.

Som att det inte vore nog med två polare födda 2012 för bebisen så väntar två andra av mina nära vänner barn under året!

Inga kommentarer: