fredag 6 januari 2012

Dagens tacksamhet

Har smitit från familjen en stund. Det är meningen att jag ska plugga lite. Fyra timmar har jag på mig och det bör räcka.

Resterande tid de senaste två veckorna har jag haft lov. Och vilket sådant sen. Ett av de allra bästa.
Vi har umgåtts med familj och vänner mest hela tiden. Åkt pulka och skridskor. Varit till Tomteland. Pulat lite hemma. Myst framför filmer.
 
Det krånglade till sig rejält med praktikplats precis före jul. Men det har löst sig. Även om det inte är formellt godkänt av skolan ännu känns det väldigt bra och säkert att det blir så. Pendlingstiden minskar från ca 3 timmar per dag till 1 h och 20 minuter. Hallelulja!

Igår, när jag bastade hemma hos pappa, så sköljde tacksamheten över mig och jag insåg att jag kanske aldrig varit så lycklig och tillfreds med livet som nu.
Och vad jag är tacksam för det.

Inga kommentarer: