måndag 4 januari 2010

SD-Anita svarar lågt

Igår kommenterade Anita Mattsson, Sverigedemokraternas frontfigur här i Avesta,  ett inlägg jag skrev för ett halvår sedan om det mystiska med att hon kandiderade till Europaparlamentsvalet samtidigt som hon var förtidspensionär.
Men om hon verkligen skriver till mig vet jag inte eftersom hon kallar mig Sofia och lilla Sofia i båda de kommentarer hon gett.... Att jag heter Charlotte och ingenting framgår med all tydlighet på denna blogg.

Det enda hon kommer med är personangrepp och angrepp mot Sossarna.
"Så håll igen Sofia. Även du borde träna på det. Kanske via psykologutbildningen!!!!!!!!!!!!!!"
"Tänk att du kan sjunka så fruktansvärt lågt utan att se vad du håller på med...Jag bara skrattar fröken lilla. Läs på din läxa du. Annars kommer du inte långt i livet. Verkligheten är just ett sådant ämne Sofia!!"
Men något svar på tal ger hon inte. Hon berättar inte hur i hela friden hon tänkte när hon kandiderade eller om hon numer står till arbetsmarknadens förfogande. Upprörd lyckades jag helt säkert göra henne. Femton minuter efter att hon skrev den första kommentaren skrev hon en till. Läs själva och begrunda Avestas Sverigedemokraters frontfigurs väl valda ord. Om alla Sverigedemokrater vore som Anita skulle jag inte oroa mig över det partiet mer.

2 kommentarer:

Elin sa...

Haha, undrar om hon har läst min sågning av hennes insändare? Troligtvis inte, och det är synd... Det hade varit roligt att få höra vad jag hade fått för namn.

Anonym sa...

Inte så lätt att ens minnas vad hon skrev för 15 minuter sedan, förstår du väl! Tror det är nån hemsk illa virus eller "akut hjärnsläpp" du Charlotte kan väl kolla i dina böcker "vilken sorts diagnos" det kan vara när det blir så här, både fördröjningar och ihopblandningar av både namn och utbildningar.

Eller så är det bara "jag är inte dum men jag har otur när jag tänker"

Livet är en fest! ;-)p

En svår gåta;
En tant hade två hjärnceller, den ena var vilse i skogen och den andre var ute och letade, hur många fanns hemma? ;-)p