fredag 11 december 2009

TACK

Tack! Tack för alla grattis, tack för blommor och presenter men framförallt ett stor tack till er som trott på mig och till er som på något vis stöttat mig i min strävan. Tusen tack.

Presenter och blommor fick jag, tack och bock. När jag kom in. Som om att jag fått examen. Att jag kommer att klara utbildningen är jag dock helt hundra på. Tvärtemot hur det burkar vara, att det är svårast att avsluta högskolestudierna.

Nu sitter jag och funderar.
Forskare?
Utredare av neuropsykiatriska funktionshinder?
Kanske inom rättspsyk?
BUP psykolog?
Stresshantering och organisationsutveckling?
YESSS! Shit vad härligt det är, att äntligen kunna drömma fritt, låt tankarna sväva och veta, att det drömmen faktiskt är sann!

Tack för att ni trott på min dröm.

2 kommentarer:

Erika sa...

Glöm inte att fråga vad som händer när man får ont i huvudet! :) Kommer du ihåg att vi funderade på det på biologisk psykologi-delkursen..? Om det är nå blodkärl som är överbelastat eller nån neuron som avfyrar okontrollerbart... :) who knows.

Självklart kommer du klara studierna! Det är ju så intressant :D

Unknown sa...

I morgon kommer "ännu en present" ;-) så synd att vi inte hann komma tidigare i veckan, men det är ju så med allt annat "orkesterspelning, läxor och hebreiska översättningar" det tar sin tid.

Känner att när jag läser om dina funderingar framåt att jag börjar få lite "separationsångest" inför terminsslutet, hur jobbigt det än varit så har det varit så lärorikt och roligt samtidigt. Hur ska jag kunna sluta läsa nu då?

*Ler* jag kan ju alltid fortsätta att läsa någon fristående kurs trots att jag tar ut examen och går på PIUS, bara för att jag tycker om att läsa!

Så härligt att du nu får drömma om inriktningen och kommande val, det är liksom "på andra sidan staketet" du är inne på vägen mot dina drömmars mål!

Kram!