fredag 11 december 2009

Jobba eller inte

Sitter och funderar på sommaren. Jobba eller inte?
Tjäna pengar, som så väl behövs, eller vårda familjen, som man aldrig kan göra för mycket?
Kanske är det sista lediga sommaren för mig?
Pengar, dem behövs de med. Kanske kan vi åka utomlands i slutet av augusti då? Eller kanske slipper jag ta studielån nästa höst, eller så kan vi köpa en ny värmepanna, eller spara pengarna så att vi kommer till Peru någon gång.
Fast en svensk sommar, när den är som bäst- med regn och lite sol, tillsammans hela familjen behövs den kanske mest av allt? Att bara vara tillsammans ett par månader gör nog susen för oss alla, eller skadar det mer än det vårdar?
Söka jobb kommer jag att göra, men om jag kommer att ta något är en senare fråga.

1 kommentar:

Erika sa...

Åh, jag gjorde ingenting, verkligen ingenting förra sommaren... och det sög :) haha. Men det var också ofrivilligt, och jag har ingen familj att räkna in i kalkylen... hm...

Jag trivs bra faktiskt, utbildningen känns mer och mer intressant ju längre in man kommer. Förut var det ju bara "allmän" psykologi som jag redan läst lixom, men nu jobbar vi med case från arbetslivet som vi ska analysera och sådär... krångligt, men intressant. Organisationspsykolog vore inte dumt :) Ska bara se till att komma in på psykologi-inriktningen sen på termin 5 :P

Trivs bra i huset också, det blir sakta men säkert klart (klarare?) hehe. Vi har bott i vardagsrummet sen jag flyttade hit, men nästa vecka ska parketten slipas så efter det kan vi flytta in i de riktiga sovrummet och arbetsrummet osv. Me like! Det har kommit mycket med takbyte och annat emellan, därför som det dragit ut på tiden...

Stockholm är väl ok... är ju inte så mycket i storstaden, åker mest igenom med tunnelbanan. I Huddinge finns det mesta :) Så det går det med.

Nu blev det en lång kommentar :P Ha en trevlig helg!! Lucia och allt :)