onsdag 26 augusti 2009

Tomhänt

Jag hade hoppats få delge er glada nyheter, men så blev det inte. Även om inte loppet är helt kört ännu är jag säker på att jag snubblar på mållinjen som sjätte reserv. Var kallad till psykologprogrammets upprop idag, men inte en enda reserv antogs. Snopet med tanke på att vanligtvis brukar 8-10 reserver antas.

Jag känner mest ingenting. Tomhet. Fast ibland blir jag ledsen och vill bara lägga mig ned och gråta. Men innan den känslan kommit över mig helt så är jag taggad igen och vill bara börja läsa in Svenska C som tillsammans med Dans utgör mina kvarvarande sorgebarn.

Ibland tänker jag, tänk om jag inte kommer in i vår, vad gör jag då?
Ärligt talat vet jag inte.
För ge upp finns inte på tapeten. Inte heller att "hitta på något annat" som mormor min tycker jag borde fundera över. För jag kommer ju in i Örebro, Umeå och Östersund. Vi får kanske flytta?

Kunde inte jag ha fått ha lite flyt någon gång?
Aldrig tidigare har antagningspoängen varit såhär höga. Maximalt oflyt. Maximalt Charlotte. (Som nu börjar anta en yttre attributionsstil- nån gång får det vara nog, helt enkelt)

6 kommentarer:

Unknown sa...

....än har det bara varit upprop, än är det inte kört, det kommer säkert att bli en lucka till dig någonstans....vänta bara och så det VIKTIGASTE av allt, TRO PÅ att det blir så!!!

Puss o Kram!

Erika sa...

Någon kanske hoppar av om nån dag eller två... när du minst anar det så ringer nån och säger att u fick plats ;) (hoppet är det sista som överger en). Lycka till!!

Elin TN sa...

Tråkigt, men håll i håll i! Det här är ju vad du vill göra, det kommer vara värt det! ...5-13 sept är jag borta på jakt, övrig tid är du/ni välkomna när som helst! Kram

Anonym sa...

Jag är ledsen Charlotte. Jag håller tummarna för dig. Men du, det löser sig, du kommer in i vår om inte förr!!!

Många kramar,

Sofia

Anonym sa...

Hej svägerskan.
Tråkigt med pluggdrömmarna..Du kanske blir personalare ändå till slut...Jag har tagit mina första stapplande steg i bloggvärlden..http://biztalkpros/blogspot.com

/N

lilla angelyne sa...

Åh, tråkigt! Men än kan mycket hända! Jag var 13e reserv till sjukgymnastprogrammet i Uppsala (innan jag bestämde mig att plugga till syrra och intagningspoängen var skyhöga), men de ringde en vecka efter kursstart och meddelade att jag kommit in. *skickar över lite hopp*

Kramar