onsdag 17 november 2010

Dagen då jag hoppades att tågförseningen skulle dra ut än mer på tiden

Över en timme var tåget försenat idag, för större förseningen sedan terminstart för min del, men tänka sig, det gjorde ingetning. Jag satt där och nästan hoppades att förseningen skulle dra ut lite mer på tiden.

Istället för att plugga hemma, pluggade jag, sjukt effektivit, på tåget. Skrev om Latinamerikanska flickors överrespresentation vad gäller självmord. Sjukt intressant (en liten ordvits där).

Gick och köpte en kyld (den m å s t e vara kyld) delicatoboll och njöt av stillheten och förundrades över alla andras suckar och frustande samtal hem, samtidgt som jag kom på att jag också brukar vara så, men inte just idag. Beundrade det vackra landskapet.

En bra dag helt enkelt. Som dessutom innehöll pepparkaksbak och "handbollsträning" för mina små stenar. Nu sover de rara söta vildarna, jag har fruktansvärt ont i halsen och tänker dricka chai och hoppas på det bästa.

1 kommentar:

Elin TN sa...

Hej vännen!
Tugga på och svälj små bitar färsk ingefära, den mest effektiva kuren jag använt! Strepcils brukar också vara bra, och chai är ju aldrig fel... Kramar