torsdag 22 januari 2009

Banankaka med två små

Första hela dagen hemma på egen hand med två barn idag, vilket gick över förväntan- mest tack vare att den yngsta damen mest sover hela tiden, men också mycket beroende på en otroligt fin storasyster. Visst syns det att den nya situationen med en bebis i huset gett Smaragden frustration, men tar hon varken ut över bebis eller mig. Mest syns den i form av ett högre röstläge och att hon är allmänt lite känsligare.

Besök av gammelfarfar var planerat och därför bestämde jag och Smaragden oss för att baka; det blev banankaka med choklad, och vad god den var! Jag tycker vanligtvis inte om banansmak i bakverk, men bananen kändes knappt- det blev bara väldigt, väldigt gott. Under tiden vi bakade låg lillasyster i vaggan och sov sött.

Receptet är taget från ICA. De bananer jag använde mig av var små varianter eftersom jag inte ville ha alltför stark banansmak.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men hallå där gumman ,här går du iväg och föder barn och jag märker ingeting! Lilla bebban borde väl vara två veckor snart nu? Hur lever livet? Är allt bra med er alla? Hur mår DU? Får man se en skymt av den lilla nykomlingen då? Vikt o längd å så, å allt annat man är nyfiken på såklart! :-) STORT GRATTIS till hela familjen! Ta nu hand om varann och snosa bebis så ofta ni kan! Många hälsningar & lyckönskningar från Öland! /Linda - Kryddburken