måndag 26 september 2011

På sätt och vis

...längtar jag tillbaka till det gamla inlägget, eller snarare tiden för det.
Speciellt som jag sitter är dagen före tenta. Det har aldrig känts så här dåligt inför en tenta någongång och på det läggs hårdaste rättningen på hela institutionen. Att allt denna termin dessutom är måste-klara-av kurser spär ytterligare på spänningen, eller ångesten... Om vi restar med en endaste fjuttig poäng till nästa termin får vi inte gå ut på praktik och det vore väldigt olyckligt om min odisciplin skulle vara orsak till senare examen. Ej giltigt skäl enligt min mening.

Jag måste tro att det ska gå.
Det kan ju göra det.

Jag saknar sommaren, även om jag är fantastiskt tacksam över den vackra inledningen på hösten.
Men värme, ledighet och bad dagarna i ända kan jag inte nästan få nog av.
Speciellt inte en sådan här grå dag när man knappt ser till grannen.

Inga kommentarer: