lördag 12 september 2009

Bästa på länge

Jag är så otroligt nöjd med denna dag. Den inleddes med att Ingenjören bjöd mig på sovmorgon! Bättre start än så på dagen finns inte. Fem i tio hängde jag och Smaragden på dörren till second-hand affären. Igår råkade jag se en dockvagn i femtio- eller sextiotalet i skyltfönstret och jag blev genast besatt. Vi trängdes med några pensionärer, men jag var målinriktad och rusade genast till mitt objekt. Och jag fick det, eller ja, köpte det för ynka 45 pix. Hjärtklappningen nådde klimax och lyckan var total. Dagen var redan där gjord. Det som var tänkt som julklapp, blev med ens Smaragdens käraste ägodel som hon släpat med sig överallt idag.
Efter besök på kyrkans familjedag tillagades en ljuvlig middag bestående av fläskkotletter i panna med ugnsrostad potatis och morötter. Som pricken över i:et avslutades dagen i soffan med en Marabou Daim! 

Tänkte att dagen kunde vara bra att ha nedtecknad för mindre trevliga tillfällen, när jag sitter orkeslös i soffan. Efter dagar av ett inferno av skrik, hungersnöd, tidspress och trötthet som tänk- även drabbar mig då och då.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra med bra dagar, det brukar som sagt göra gott. :)
Tråkigt att du inte kom in på programmet, men du kommer säkert in till våren istället. Jag håller tummarna.
Sköt om dig, Kram Cicci

Elin sa...

Hej! Vilken second hand-affär var det? Blev nyfiken :) Tänk vilket lyckorus som drabbar en när man lyckat göra ett riktigt fynd, den känslan är underbar! Och second hand-affärer brukar vara bra på att bjuda på sånt.